Migliorare le conoscenze teoriche sulle metodologie d'intervento per le diverse fasce d'età. Sviluppare le potenzialità dei futuri docenti attraverso l'arricchimento del proprio repertorio didattico e metodologico con esercitazioni anche in situazioni multivariate. Conoscenza della legislazione vigente nei vari ordinamenti scolastici; dei metodi di insegnamento, della programmazione didattica, delle leggi per una scuola inclusiva. Programmazione dell'insegnamento con particolare attenzione agli aspetti comunicativi nella fase didattica e valutativa.
Improve theoretical knowledge about teaching for different age groups. Develop the potential of future teaching through the enrichment of its didactic and methodological repertoire. Knowledge of current legislation in force in the various school system. Knowledge of the various teaching methods.
Brevi briefing durante le lezioni
Short briefing during the lessons.
Brevi briefing durante le lezioni
Short briefing during the lessons.
Sviluppare capacità d'interazione durante le lezioni
Develop interaction skills during the lessons.
xx
Effettuazione di 15 lezioni pratiche e teoriche della durata di 2 ore
Verranno proposte lezioni pratiche in palestra con trattazione nei primi 30' / 40' della teoria dell'argomento da affrontare
Carryng out 15 hours of pratical and theoretical lessons lasting of2 hours for each lesson.
SCUOLA PRIMARIA
SCUOLA SECONDARIA DI 2° GRADO
ELEMENTARY SCHOOL
- Organization of the elementary school with the relevant legislation,
- The teaching action: methodologies, choice of objectives, content
- Times, ways, means of implementing the planning of teaching modules
- How to design a UDA
- Play and its importance in instructional design
- The class group: tools and methods for management
- How to verify
- Remedial activities
- The inclusive school: reference legislation and design examples
SECONDARY SCHOOL
- Organization of the secondary school and reference legislation
- The collegial bodies; the PtOF and the PECUP
- The electronic register
- The legislation on exemptions
- The teaching action: methodologies, choice of objectives, content
- Times, ways, means to implement the planning of teaching modules
- How to design a UDA
- Motor skills and their development and consolidation practical examples of activities for the 2nd cycle of elementary school
- Knowledge and skills
- The class group: tools and methods for management
- How to test, applicable tools and evaluation criteria
- Remedial activities
- The inclusive school: reference legislation on BES PEI PDP
- Design examples
2.Insegnare per competenze; Luisa Menzio a cura di De Agostini Scuola Spa Novara
1. National directions for the elementary school curriculum; Ministry of Education, University and Research and CONI;
2.Teaching for competencies; Luisa Menzio edited by De Agostini Scuola Spa Novara
2. Skills or Knowledge by Barbara Urdash Loescher Editore
3. WHO guidelines for physical activity.
4. Comparative evaluation of teaching in the Physical Sciences; AA.VV from Training and Teaching No. XIV /2016
5. GiocoSport; Coni
6. Applied didactics in the Motor Sciences
7. Motor and sports skills he learning standards; Sbragi Donatella in.
Non ci sono indicazioni specifiche per gli studenti non frequentanti in quanto la frequenza ai corsi è obbligatoria.
There are no specific indications for non-attending students, as attendance to the courses is mandatory.
NESSUN ESAME
No exams
ADE in co-docenza
Scuola primaria LUCIA GUERRIERI 7 ORE
Scuola secondaria di 2° Grado LUCIA GUERRIERI 8 ORE
Scuola dell'infanzia CRISTIANO FORTI
Scuola secondaria di 1° grado CRISTIANO FORTI