Modules | Area | Type | Hours | Teacher(s) | |
LABORATORIO DI LINGUA INGLESE I | LINGUA | LABORATORI | 24 |
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Al termine del corso lo studente:
At the end of the course the student will:
Tutti gli studenti iscritti a Scienze della Formazione Primaria presso l’Università di Pisa sono tenuti, per poter partecipare ai laboratori di lingua inglese, a sostenere un test iniziale per l’accertamento del livello di appartenenza (placement test). Il placementtest è sostenuto una sola volta al momento dell’immatricolazione (è previsto in due date). La non partecipazione al placementtest comporta la non ammissione alla frequenza dei laboratori di lingua inglese. L’esito del placement test sostenuto all’inizio del primo anno di corso, dopo l’immatricolazione, servirà a distribuire gli studenti nel seguente modo:
All students enrolled in SFP at the University of Pisa are required, in order to participate in the English language laboratories, to take an initial test to ascertain their level (placement test).
The placement test is taken only once at the time of enrollment (it is scheduled on two dates within the beginning of the second term). Failure to participate in the placement test entails not being able to attend the English language workshops. The result of the placement test taken at the beginning of the first year of the course, after enrollment, will serve to distribute the students in the following way:
Revisione grammaticale dei contenuti e del lessico indicati al punto 'conoscenze', con particolare riferimento al lessico formulare inerente l'interazione in contesto scolastico. Si condurrà una riflessione sul metalinguaggio e sulle strutture impiegate. Ci si avvarrà di materiali audiovisivi incentrati sulla cornice classe, in modo da esemplificare le dinamiche in contesto. Questi materiali saranno organizzati negli anni in maniera graduale, dal più semplice al più complesso. Si inizierà con alcuni testi animati rivolti all'infanzia, utilizzati sia come oggetto di analisi, sia come esempi di materiali autentici da poter impiegare nella classe con i bambini.
GRAMMATICA:
Verbi regolari ed irregolari
Modali: can, could, would, will, shall, should, may, have to, must, mustn’t, need, needn’t.
Tempi verbali: present simple, present continuous, present perfect simple , past simple and continuous. Futuro con will, shall, be going to.
Forme verbali: affermativa, interrogativa, negativa. Imperativo. Infiniti seguiti da gerundio o infinito. Passivo presente e passato semplice.
Frasi subordinate: that, if, when, where, because.
Discorso indiretto semplice
Interrogativi: where, what, when, who, whose, which, how, why
Sostantivi: singolare, plurale, numerabili/ non numerabili, nomi composti, genitivo e doppio genitivo
Pronomi: personali, impersonali (it, there), dimostrativi, quantitativi, indefiniti, relativi
Articoli e partitivi
Aggettivi: colore, dimensione, forma, qualità, nazionalità; predicativi e attributivi
Numeri cardinali e ordinali
Aggettivi e pronomi possessivi, dimostrativi, quantitativi
Comparativi e superlativi (regolari e irregolari)
Avverbi di tempo, di modo, di luogo, di grado, indefiniti. Preposizioni: di luogo, di tempo, di direzione, di compagnia, d’agente
Spelling. Punteggiatura e connettivi.
Ordine delle parole e struttura delle frasi.
LESSICO:
Particolare attenzione al lessico della classe (e.g. “open your book at page..”); attività su grammatica e teatro; Total Physical Response activities, canzoni e jazz chants.
Grammar review of the contents and vocabulary indicated in the 'knowledge' section above, with particular reference to the vocabulary of the interaction in a school context. A reflection on the metalanguage and on the structures will be conducted. We will make use of audiovisual materials focusing on the classroom frame, in order to exemplify the dynamics in context. These materials will be organized gradually over the years, from the simplest to the most complex. We will start with some animated texts aimed at children, used both as an object of analysis, and as examples of authentic materials to be used in the class with children.
GRAMMAR:
Regualr and irregularverbs
Modals
Tenses: present simple, present continuous, present perfect simple, past simple and continuous. Future with will, shall, be going to.
Verbal forms: affermative, interrogative, negative. Imperative. Infinitive with to or -ing. Present passive and simple past.
Subordinate clauses: that, if, when, where, because.
Simple indirect speech
Interrogative words: where, what, when, who, whose, which, how, why
Nouns: singular, plural, countable/uncountable nouns, compounds, genitive and double genitive
Pronouns: personal, impersonal (it, there), demonstratives, quantifiers, indefinite, relatives
Determiners: articles and quantifiers
Adjectives: colour, dimension, form, quality, nationality; predicative and attributive
Cardinal and ordinal numbers
Possessive, demnostrative and quantitive adjective/pronouns
Comparatives and superlatives (regular and irregular)
Time, place, manner, degree adverbs. Place, time, direction, company, agent prepositions.
Spelling. Punctuation and connectives.
Word order and sentece structure.
VOCABULARY:
Particular attention will be given to classroom language (e.g. “open your book at page..”) Grammar-Drama activities, Total Physical Response activities, songs and jazz chants.
Bibliografia:
I materiali adottati saranno comunicati dal docente all’inizio del corso. Ci sarà una dispensa con i materiali necessari.
Alcune attività saranno desunte da R. Rice, (2011) First Steps, Bologna, CLUEB
Testo consigliato di grammatica:
English Grammar in Use Book with answers and CD-Rom (Raymond Murphy)
References:
The materials will be made available by the teacher at the beginning of the course. A handout will be provided. Some activities will be drawn from R. Rice, (2011) First Steps, Bologna, CLUEB.
Grammar reference book:
English Grammar in Use Book with answers and CD-Rom (Raymond Murphy)
L’esame è composto da tre parti: Reading, Use of English and Writing (75%); Listening (25%)
The exam consists of three parts: Reading, Use of English and Writing (75%); Listening (25%).
Note
La titolare del corso è la prof.ssa Silvia Bruti, che svolgerà alcune lezioni. Il resto dei laboratori saranno tenuti dalla dott.ssa Joanne Spataro.
Commissione esame: prof.ssa Bruti (supplente prof. Di Martino), prof.ssa Cappelli, prof.ssa Noccetti
(supplenti prof.ssa Filmer, prof.ssa Masi).
Notes
Prof. Bruti is responsible for the course and will teach some classes. The remainder of the classes will be taught by dr. Joanne Spataro.
Exam board: prof. Bruti (supplente prof. Di Martino), prof. Cappelli, prof. Noccetti
(supplenti prof. Filmer, prof. Masi).