Modules | Area | Type | Hours | Teacher(s) | |
LABORATORIO DI LINGUA INGLESE II | LINGUA | LABORATORI | 24 |
|
Al termine del corso lo studente:
At the end of the course the student:
Tutti gli studenti iscritti a Scienze della Formazione Primaria presso l’Università di Pisa sono tenuti, per poter partecipare ai laboratori di lingua inglese, a sostenere un test iniziale per l’accertamento del livello di appartenenza (placement test). Il placementtest è sostenuto una sola volta al momento dell’immatricolazione (è previsto in due date). La non partecipazione al placementtest comporta la non ammissione alla frequenza dei laboratori di lingua inglese. L’esito del placement test sostenuto all’inizio del primo anno di corso, dopo l’immatricolazione, servirà a distribuire gli studenti nel seguente modo:
All students enrolled in SFP at the University of Pisa are required, in order to participate in the English language laboratories, to take an initial test to ascertain their level (placement test).
The placement test is taken only once at the time of enrollment (it is scheduled on two dates within the beginning of the second term). Failure to participate in the placement test entails not being able to attend the English language workshops. The result of the placement test taken at the beginning of the first year of the course, after enrollment, will serve to distribute the students in the following way:
Grammatica:
Consolidamento dei tempi verbali: present simple, present continuous, present perfect simple, past simple and continuous. Used to. Verbi regolari e irregolari. Futuro con will, shall, be going to.
Interrogativi: where, what, when, who, whose, which, how, why
Pronomi: personali, impersonali (it, there), dimostrativi, quantitativi, indefiniti, relativi.
Aggettivi: colore, dimensione, forma, qualità, nazionalità; predicativi e attributivi .
Numeri cardinali e ordinali
Aggettivi e pronomi possessivi, dimostrativi, quantitativi.
Spelling. Punteggiatura e connettivi.
Ordine delle parole e struttura delle frasi.
Comparativi e superlativi (regolari e irregolari)
di aggettivi e avverbi.
Articoli: a/an, the, no article
Modali: can, could, be able to, would, will, shall, may, have to, must, should.
Preposizioni seguiti da verbi o aggettivi.
Lessico:
NOTA BENE
Si darà particolare attenzione a
- classroom language (e.g. “open your book at page.”)
- the phonetic alphabet.
Grammar:
Revision of tenses: present simple, present continuous, present perfect simple, past simple and continuous. Used to. Regular and irregular verbs. Future with con will, shall, be going to.
Interrogatives: where, what, when, who, whose, which, how, why
Pronouns: personal, impersonal (it, there), demonstrative, quantifiers, indefinite, relative.
Adjectives: colour, dimension, form, quality, nationality; predicatives and attributives.
Cardinal and ordinal numbers.
Possessive, demonstrative, quantitative pronouns and adjectives.
Spelling. Punctuations and linking words.
Word order and sentence structure.
Comparatives and superlatives (regular and irregular) of adjcetives and adverbs
Articles: a/an, the, no article
Modals: can, could, be able to, would, will, shall, may, have to, must, should.
Prepositions followed by verbs or adjectives.
Vocabulary:
NOTA BENE
Particular attention will be given to
- classroom language (e.g. “open your book at page.”)
- the phonetic alphabet.
Rice, R. (2011) First Steps, Bologna, CLUEB
English File Digital Gold B1 - B1+ Student's Book & Workbook with key. Quarta edizione con ebook
Baker, A. (2006) Ship or Sheep? Student's Book. An Intermediate Pronunciation Course. 3rd Edition.
ISBN 9780521606714 Paperback; ISBN: 9780521606738 Paperback and audio CDs (4)
Testo consigliato
Murphy, M. (ed.) English Grammar in Use Book with answers and CD-Rom
Rice, R. (2011) First Steps, Bologna, CLUEB
English File Digital Gold B1 - B1+ Student's Book & Workbook with key. Quarta edizione con ebook
Baker, A. (2006) Ship or Sheep? Student's Book. An Intermediate Pronunciation Course. 3rd Edition.
ISBN 9780521606714 Paperback; ISBN: 9780521606738 Paperback and audio CDs (4)
Recommended text
Murphy, M. (ed.) English Grammar in Use Book with answers and CD-Rom
L’esame è composto da tre parti: Reading, Use of English and Writing (75%); Listening (25%).
Alcune domande relative alle lezioni della prof.ssa Bruti saranno incluse nello scritto.
The exam consists of 3 parts: Reading, Use of English and Writing (75%); Listening (25%).
Some questions concerning prof.ssa Bruti's lessons will be included in the written test.
Note
La titolare del corso è la prof.ssa Silvia Bruti, che svolgerà alcune lezioni. Il resto dei laboratori saranno tenuti dalla dott.ssa Ida Maria Brucciani.
Commissione esame: prof.ssa Bruti (supplente prof. Di Martino), prof.ssa Cappelli, prof.ssa Noccetti
(supplenti prof.ssa Filmer, prof.ssa Masi).
Notes
Prof. Bruti is responsible for the course and will teach some classes. The remainder of the classes will be taught by dr. Ida Maria Brucciani.
Exam board: prof. Bruti (supplente prof. Di Martino), prof. Cappelli, prof. Noccetti
(supplenti prof. Filmer, prof. Masi).