Modules | Area | Type | Hours | Teacher(s) | |
LABORATORIO DI LINGUA INGLESE II | LINGUA | LABORATORI | 24 |
|
Obiettivo finale del laboratorio di inglese è il conseguimento del livello B2 alla fine del percorso complessivo.
Gli obiettivi parziali sono così distribuiti:
1 anno B1.2
2 anno B2.1
3 anno B2.2
4 anno B2 +
5 anno consolidamento
Il livello B2.1 è il primo livello di una conoscenza linguistica intermedio-alta.A questo livello, gli studenti sono indipendenti in un certo numero di contesti accademici e professionali, sebbene con una gamma limitata di precisione e variazione. Il livello è anche chiamato 'confident'.
NB
Due aspetti verranno privilegiati in tutto il percorso formativo
The final outcome of the English lab is to achieve a B2 level at the end of the 5 year programme.
The partial outcomes for each year are as follows:
1 year B1.2
2 year B2.1
3 year B2.2
4 year B2 +
5 year consolidation
The B2.1 level is the first step of an “upper intermediate” language knowledge. At this level, students can function independently in a variety of academic and professional environments in English, although with a limited range of nuance and precision. The level is also defined as 'confident'.
NB
Two aspects that will be foregrounded in the five-year programme are:
Le conoscenze sono testate attraverso una prova finale consistente in Reading, Use of English and Writing (75%); Listening (25%). Alcune domande sulle lezioni teoriche della prof.ssa Bruti fanno parte dell'esame.
Knowledge is tested every year with a final exam consisting of xReading, Use of English and Writing (75%); Listening (25%). Some questions on the theoretical lessons taught by prof. Bruti are included in the exam.
Lo studente
The student
Con controllo continuo in classe e nella prova finale.
By means of continuous assessment in class and through the final exam.
Tutti gli studenti iscritti a Scienze della Formazione Primaria presso l’Università di Pisa sono tenuti, per poter partecipare ai laboratori di lingua inglese, a sostenere un test iniziale per l’accertamento del livello di appartenenza (placement test). Il placementtest è sostenuto una sola volta al momento dell’immatricolazione (è previsto in due date). La non partecipazione al placementtest comporta la non ammissione alla frequenza dei laboratori di lingua inglese. L’esito del placement test sostenuto all’inizio del primo anno di corso, dopo l’immatricolazione, servirà a distribuire gli studenti nel seguente modo:
All students enrolled in SFP at the University of Pisa are required, in order to participate in the English language laboratories, to take an initial test to ascertain their level (placement test).
The placement test is taken only once at the time of enrollment (it is scheduled on two dates within the beginning of the second term). Failure to participate in the placement test entails not being able to attend the English language workshops. The result of the placement test taken at the beginning of the first year of the course, after enrollment, will serve to distribute the students in the following way:
FONETICA
Le lezioni inziali della prof.ssa Bruti saranno dedicate ad alcuni aspetti della fonetica dell'inglese in prospettiva contrastiva e alle risorse fonetiche da utilizzare nella didattica.
Il materiale di studio è cura della doecente e sarà messo a disposizione degli studenti.
Grammatica
Consolidamento dei tempi verbali: present simple, present continuous, present perfect simple, past simple and continuous. Used to. Verbi regolari e irregolari. Futuro con will, shall, be going to.
Interrogativi: where, what, when, who, whose, which, how, why
Pronomi: personali, impersonali (it, there), dimostrativi, quantitativi, indefiniti, relativi.
Aggettivi: colore, dimensione, forma, qualità, nazionalità; predicativi e attributivi .
Numeri cardinali e ordinali
Aggettivi e pronomi possessivi, dimostrativi, quantitativi.
Spelling. Punteggiatura e connettivi.
Ordine delle parole e struttura delle frasi.
Comparativi e superlativi (regolari e irregolari)
di aggettivi e avverbi.
Articoli: a/an, the, no article
Modali: can, could, be able to, would, will, shall, may, have to, must, should.
Preposizioni seguiti da verbi o aggettivi.
Lessico
PHONETICS
The initial classes taught by prof. Bruti are devoted to some aspects of phonetics (with a contrastive focus with Italian) and to phonetic resources to be used in English language teaching.
The material is provided by the lecturer.
Grammar
Revision of tenses: present simple, present continuous, present perfect simple, past simple and continuous. Used to. Regular and irregular verbs. Future with con will, shall, be going to.
Interrogatives: where, what, when, who, whose, which, how, why
Pronouns: personal, impersonal (it, there), demonstrative, quantifiers, indefinite, relative.
Adjectives: colour, dimension, form, quality, nationality; predicatives and attributives.
Cardinal and ordinal numbers.
Possessive, demonstrative, quantitative pronouns and adjectives.
Spelling. Punctuations and linking words.
Word order and sentence structure.
Comparatives and superlatives (regular and irregular) of adjcetives and adverbs
Articles: a/an, the, no article
Modals: can, could, be able to, would, will, shall, may, have to, must, should.
Prepositions followed by verbs or adjectives.
Vocabulary
NOTA BENE
Particular attention will be given to
- classroom language (e.g. “open your book at page.”)
- the phonetic alphabet.
MATERIALE DI FONETICA: a cura della docente (slides Powerpoint)
LIBRO PER IL LABORATORIO
English File Digital Gold B1 - B1+ Student's Book & Workbook with key. Quarta edizione con ebook.
LIBRI CONSIGLIATI
Baker, A., 2006, Ship or Sheep? Student's Book. An Intermediate Pronunciation Course, Cambridge, Cambridge University Press, 3rd Edition. ISBN 9780521606714 Paperback; ISBN: 9780521606738 Paperback and audio CDs (4).
Murphy, M. (ed.), English Grammar in Use Book with Answers and Interactive eBook: Self-Study Reference and Practice Book for Intermediate Learners of English, Cambridge, Cambridge University Press, 4th edition. ISBN-10: 1107539331; ISBN-13: 978-1107539334.
PHONETICS MATERIAL: slides provided by the lecturer
TEXT FOR THE LAB
English File Digital Gold B1 - B1+ Student's Book & Workbook with key. Quarta edizione con ebook
RECOMMENDED
Baker, A., 2006, Ship or Sheep? Student's Book. An Intermediate Pronunciation Course, Cambridge, Cambridge University Press, 3rd Edition. ISBN 9780521606714 Paperback; ISBN: 9780521606738 Paperback and audio CDs (4).
Murphy, M. (ed.), English Grammar in Use Book with Answers and Interactive eBook: Self-Study Reference and Practice Book for Intermediate Learners of English, Cambridge, Cambridge University Press, 4th edition. ISBN-10: 1107539331; ISBN-13: 978-1107539334.
L’esame è composto da tre parti: Reading, Use of English and Writing (75%); Listening (25%). Include alcune domande a scelta multipla relative alle lezioni della prof.ssa Bruti.
The exam consists of three parts: Reading, Use of English and Writing (75%); Listening (25%). It includes some multiple choice questions on the lessons taught by prof. Bruti.
Per informazioni su materiali e orario di ricevimento della dott.ssa Leigh-Anne Mazzoncini consultare il sito e-learning del Centro linguistico (https://elearning.cli.unipi.it).
Per informazioni sul ricevimento della prof.ssa Bruti consultare unimap. La docente metterà a disposizione alcuni materiali sulla piattaforma MS Teams o su Moodle.
For information on materials and office hours of Dr. Leigh-Anne Mazzoncini, consult the e-learning see of the Language Centre (https://elearning.cli.unipi.it).
For information on prof. Bruti's office hourse consult unimap. The lecturer will make some materials available on the MS Teams platform or on Moodle.
La titolare del corso è la prof.ssa Silvia Bruti, che svolgerà alcune lezioni. Il resto dei laboratori saranno tenuti dalla dott.ssa Leigh-Anne Mazzoncini.
Commissione esame: prof.ssa Bruti (supplente prof.ssa Cappelli), prof.ssa Noccetti, prof. Vignozzi
(supplenti prof.ssa Filmer, prof.ssa Masi).
INIZIO LEZIONI: secondo semestre
Prof. Bruti is responsible for the course and will teach some classes. The remainder of the classes will be taught by dr. Leigh-Anne Mazzoncini
Exam board:prof. Bruti (supplente prof. Cappelli), prof. Noccetti, prof. Vignozzi
(supplenti prof. Filmer, prof. Masi).
BEGINNING OF CLASSES: second semester