Modules | Area | Type | Hours | Teacher(s) | |
LABORATORIO DI LINGUA INGLESE III | LINGUA | LABORATORI | 24 |
|
Obiettivo finale del laboratorio di inglese è il conseguimento del livello B2 alla fine del percorso complessivo.
Gli obiettivi parziali sono così distribuiti:
1 anno B1.2
2 anno B2.1
3 anno B2.2
4 anno B2 +
5 anno consolidamento
Il livello B2.2 è il secondo livello di una conoscenza linguistica intermedio-alta. A questo livello, gli studenti sono indipendenti in un certo numero di contesti accademici e professionali, sebbene con una gamma limitata di precisione e variazione. Il livello è anche chiamato 'confident'.
NB
Due aspetti verranno privilegiati in tutto il percorso formativo
The final outcome of the English lab is to achieve a B2 level at the end of the 5 year programme.
The partial outcomes for each year are as follows:
1 year B1.2
2 year B2.1
3 year B2.2
4 year B2 +
5 year consolidation
The B2.2 level is the second step of an “upper intermediate” language knowledge. At this level, students can function independently in a variety of academic and professional environments in English, although with a limited range of nuance and precision. The level is also defined as 'confident'.
NB
Two aspects that will be foregrounded in the five-year programme are:
Le conoscenze sono testate attraverso una prova finale consistente in Reading, Use of English and Writing (75%); Listening (25%). Alcune domande sulle lezioni teoriche della prof.ssa Bruti fanno parte dell'esame.
Knowledge is tested every year with a final exam consisting of xReading, Use of English and Writing (75%); Listening (25%). Some questions on the theoretical lessons taught by prof. Bruti are included in the exam.
Lo studente
The student
Con controllo continuo in classe e nella prova finale.
By means of continuous assessment in class and through the final exam.
Tutti gli studenti iscritti a Scienze della Formazione Primaria presso l’Università di Pisa sono tenuti, per poter partecipare ai laboratori di lingua inglese, a sostenere un test iniziale per l’accertamento del livello di appartenenza (placement test). Il placement test è sostenuto una sola volta al momento dell’immatricolazione (è previsto in due date). La non partecipazione al placement test comporta la non ammissione alla frequenza dei laboratori di lingua inglese. L’esito del placement test sostenuto all’inizio del primo anno di corso, dopo l’immatricolazione, servirà a distribuire gli studenti nel seguente modo:
All students enrolled in SFP at the University of Pisa are required, in order to participate in the English language laboratories, to take an initial test to ascertain their level (placement test).
The placement test is taken only once at the time of enrollment (it is scheduled on two dates within the beginning of the second term). Failure to participate in the placement test entails not being able to attend the English language workshops. The result of the placement test taken at the beginning of the first year of the course, after enrollment, will serve to distribute the students in the following way:
La lezione introduttiva della prof. ssa Bruti prevede l'uso di slide, video e attività di comprensione. I laboratori sono classi partecipate e presuppongono un coinvolgimento attivo degli studenti.
The introductory lesson by Prof. Bruti involves the use of slides, videos and comprehension activities. The English labs are participatory classes, which presuppose the active participation of students.
English as a world language. Native and non-native speakers
Le lezioni inziali della prof.ssa Bruti saranno dedicate al ruolo della lingua inglese nel mondo, come lingua materna, straniera e come lingua franca. Si discuterà il concetto delle varietà dell’inglese e la revisione dell’idea del primato del parlante nativo, anche nella classe di lingue.
Grammatica
Forma passiva dei tempi verbali: present simple, present continuous, present perfect simple, past simple and continuous, il futuro con will e i verbi modali.
I verbi modali: modals of deduction – might, can’t, must
Il periodo ipotetico: first, second conditional and third conditionals and future time clauses
L’infinito e il gerundio (la forma in -ing)
Discorso indiretto
Gli indefiniti: quantifiers
Uso dei pronomi relativi in frasi incidentali e non incidentali
Frasi interrogative con question tags
Lessico
English as a world language. Native and non-native speakers
The initial lessons by Professor Bruti will be dedicated to the role of the English language in the world, as a mother tongue, a foreign language and a lingua franca. The concept of varieties of English and the revision of the idea of the primacy of the native speaker, also in the language class, will be discussed.
The material is provided by the lecturer.
Grammar
Passive of the following tenses: present simple, present continuous, present perfect simple, past simple and continuous, future wtih will and modal verbs.
Modal verbs: modals of deduction – might, can’t, must
Conditionals: first, second conditional and third conditionals and future time clauses
To + infinitive and -ing form
Indirect speech
Indefinites: quantifiers
Relative pronouns in defnining and non defining clauses
Interrogative clauses with question tags
MATERIALE SULL'INGLESE NEL MONDO: a cura della docente (slides Powerpoint)
Tratte da:
D. Crystal, 1997, English as a Global language, Cambridge, Cambridge University Press.
J. Jenkins, 2014, Global English. A Resource Book for Students, London, Taylor and Francis.
Si utilizzeranno alcuni video su Youtube:
English File Digital Gold B1 - B1+ Student's Book & Workbook with key. Quarta edizione con ebook A. Baker (2006).
Testo consigliato
M. Murphy (ed.) English Grammar in Use Book with answers and CD-Rom
MATERIAL ON THE HISTORY OF THE ENGLISH LANGUAGE: slides provided by the lecturer
From:
D. Crystal, 1997, English as a Global language, Cambridge, Cambridge University Press.
J. Jenkins, 2014, Global English. A Resource Book for Students, London, Taylor and Francis.
Some videos from Youtube will be used
Recommended text
M. Murphy (ed.) English Grammar in Use Book with answers and CD-Rom
L’esame è composto da tre parti: Reading, Use of English and Writing (75%); Listening (25%). Include alcune domande a scelta multipla relative alle lezioni della prof.ssa Bruti.
The exam consists of three parts: Reading, Use of English and Writing (75%); Listening (25%). It includes some multiple choice questions on the lessons taught by prof. Bruti.
Per informazioni su materiali e orario di ricevimento della dott.ssa Corrieri consultare il sito e-learning del Centro linguistico (https://elearning.cli.unipi.it).
Per informazioni sul ricevimento della prof.ssa Bruti consultare unimap. La docente metterà a disposizione alcuni materiali sulla piattaforma MS Teams o su Moodle.
For information on materials and office hours of Dr. Corrieri, consult the e-learning see of the Language Centre (https://elearning.cli.unipi.it).
For information on prof. Bruti's office hourse consult unimap. The lecturer will make some materials available on the MS Teams platform or on Moodle.
La titolare del corso è la prof.ssa Silvia Bruti, che svolgerà alcune lezioni. Il resto dei laboratori saranno tenuti dalla dott.ssa Susan Corrieri.
Commissione esame: prof.ssa Bruti (supplente prof. Cappelli), prof.ssa Noccetti, prof. Vignozzi
(supplenti prof.ssa Filmer, prof.ssa Masi).
INIZIO LEZIONI: secondo semestre
Prof. Bruti is responsible for the course and will teach some classes. The remainder of the classes will be taught by dr. Susan Corrieri.
Exam committee: prof.ssa Bruti (supplente prof. Cappelli), prof.ssa Noccetti, prof. Vignozzi
(supplenti prof.ssa Filmer, prof.ssa Masi).
BEGINNING OF CLASSES: second semester