Scheda programma d'esame
ENGLISH LANGUAGE LABORATORY III
SILVIA BRUTI
Academic year2020/21
CoursePRIMARY TEACHER EDUCATION
Code1689Z
Credits2
PeriodSemester 1 & 2
LanguageItalian

ModulesAreaTypeHoursTeacher(s)
LABORATORIO DI LINGUA INGLESE IIILINGUALABORATORI24
SILVIA BRUTI unimap
Obiettivi di apprendimento
Learning outcomes
Conoscenze

Al termine del corso lo studente:

 

  • possiede conoscenze linguistiche in inglese L2 approssimate al livello “intermedio” del QCER (B1+);
  • è in grado di comprendere le idee principali di testi inglesi complessi, su argomenti sia concreti che astratti, e di comprendere il senso generale di discussioni tecniche in campo pedagogico (a livello B1+);
  • è in grado di interagire in inglese con una certa scioltezza con i parlanti nativi pur con occasionali richieste di spiegazione (a livello B1+);
  • sa produrre in inglese un testo chiaro su argomenti legati alla propria sfera professionale e sa spiegare un punto di vista su un argomento precedentemente approfondito fornendo i pro e i contro delle proprie opinioni (a livello B1+);
  • dimostra di saper aiutare gli alunni a sviluppare abilità linguistiche.
Knowledge

At the end of the course the student:

 

  • possesses linguistic knowledge in English L2 approximated to the "intermediate" level of the CEFR (B1+);
  • isable to understand the main ideas of complex English texts, on both concrete and abstract topics, and to understand the general sense of technical discussions in the pedagogical field (at B1+ level);
  • is able to interact in English with some fluency with native speakers with occasional requests for explanation (at B1+ level);
  • can produce clear text in English on topics related to one's professional sphere and can explain the pros and cons of their views on a previously explored topic (at B1 + level);
  • demonstrates that he/she can help pupils develop linguistic skills.
Prerequisiti (conoscenze iniziali)

Tutti gli studenti iscritti a Scienze della Formazione Primaria presso l’Università di Pisa sono tenuti, per poter partecipare ai laboratori di lingua inglese, a sostenere un test iniziale per l’accertamento del livello di appartenenza (placement test). Il placementtest è sostenuto una sola volta al momento dell’immatricolazione (è previsto in due date). La non partecipazione al placementtest comporta la non ammissione alla frequenza dei laboratori di lingua inglese. L’esito del placement test sostenuto all’inizio del primo anno di corso, dopo l’immatricolazione, servirà a distribuire gli studenti nel seguente modo:

  • gli studenti il cui livello di competenza linguistica risulta al di sotto del livello A2, dopo aver sostenuto un colloquio successivo al placement test, potranno usufruire dei materiali per l’autoapprendimento presso il Centro linguistico e/o iscriversi ai corsi a pagamento organizzati dal CLI (di vari livelli e in diverse fasce orarie), prima di iniziare le attività previste per il corso di studi;
  • gli studenti il cui livello di competenza linguistica risulta B1 inferiore svolgeranno un colloquio dopo il placement test per verificare se sono in grado di seguire il laboratorio del primo anno; eventualmente saranno loro consigliate attività di rinforzo prima dell’inizio delle lezioni. Gli studenti seguiranno il laboratorio del primo anno e sosterranno il test conclusivo del primo anno (B1.2) e tutti i successivi;
  • gli studenti il cui livello di competenza linguistica risulta B1 superiore non hanno obbligo di frequenza del laboratorio del primo anno ma sosterranno il test conclusivo (B1.2) e frequenteranno tutti i laboratori degli anni successivi, sostenendo i test conclusivi;
  • gli studenti il cui livello di competenza risulta B2 non hanno obbligo di frequenza del laboratorio del primo anno e sono esonerati dal test conclusivo, ma frequenteranno tutti i laboratori degli anni successivi, sostenendo i test conclusivi.
Prerequisites

All students enrolled in SFP at the University of Pisa are required, in order to participate in the English language laboratories, to take an initial test to ascertain their level (placement test).
The placement test is taken only once at the time of enrollment (it is scheduled on two dates within the beginning of the second term). Failure to participate in the placement test entails not being able to attend the English language workshops. The result of the placement test taken at the beginning of the first year of the course, after enrollment, will serve to distribute the students in the following way:

  • students whose language proficiency level is below A2, after taking an interview after the placement test, will be able to take advantage of self-learning materials at the Language Center and/or enroll in paid courses organized by the CLI (of various levels and in different time slots), before starting the activities foreseen for the course of study;
  • students whose level of linguistic competence is lower than B1 will take an interview after the placement test to check if they are able to follow the first year laboratory; reinforcement activities will be recommended to them before the lessons begin. Students will follow the first year laboratory and take the final test of the first year (B1.2) and all subsequent ones;
  • students whose level of linguistic competence is higher than B1 have no obligation to attend the laboratory of the first year but will take the final test (B1.2) and will attend all the laboratories of the following years, taking the final tests;
  • students whose competence level is B2 have no obligation to attend the first year laboratory and are exempted from the final test, but will attend all the laboratories of the following years, taking the final tests.
Programma (contenuti dell'insegnamento)

Grammatica:
Forma passiva dei tempi verbali: present simple, present continuous, present perfect simple, past simple and continuous, il futuro con will e i verbi modali.

I verbi modali: modals of deduction – might, can’t, must

Il periodo ipotetico: first, second conditional and third conditionals and future time clauses

L’infinito e il gerundio (la forma in -ing)

Discorso indiretto

Gli indefiniti: quantifiers

Uso dei pronomi relativi in frasi incidentali e non incidentali

Frasi interrogative con question tags


Lessico:
Cinema
The body
Education
Houses
Work

Shopping

Electronic devices

Crime

 

NOTA BENE:
  Si darà particolare attenzione a:

- alfabeto fonetico;
- pronuncia.

Syllabus

Grammar:
Passive of the following tenses: present simple, present continuous, present perfect simple, past simple and continuous, future wtih will and modal verbs.

Modal verbs: modals of deduction – might, can’t, must

Conditionals: first, second conditional and third conditionals and future time clauses

To + infinitive and -ing form

Indirect speech

Indefinites: quantifiers

Relative pronouns in defnining and non defining clauses 

Interrogative clauses with question tags


Vocabulary:
Cinema
The body
Education
Houses
Work

Shopping

Electronic devices

Crime

 

NB:
  Particular attention will be given to

- the phonetic alphabet;
- pronunciation.

Bibliografia e materiale didattico

English File Digital Gold B1 - B1+ Student's Book  & Workbook with key. Quarta edizione con ebook  A. Baker (2006).


Testo consigliato
M. Murphy (ed.) English Grammar in Use Book with answers and CD-Rom

Bibliography

English File Digital Gold B1 - B1+ Student's Book  & Workbook with key. Quarta edizione con ebook  A. Baker (2006).

Recommended text
M. Murphy (ed.) English Grammar in Use Book with answers and CD-Rom

Modalità d'esame

L’esame è composto da tre parti: Reading, Use of English and Writing (75%); Listening (25%).


Alcune domande relative alle lezioni della prof.ssa Bruti saranno incluse nello scritto.

Assessment methods

The exam consists of 3 parts: Reading, Use of English and Writing (75%); Listening (25%).

Some questions concering prof.ssa Bruti's lessons will be included in the written test. 

Note

Note
La titolare del corso è la prof.ssa Silvia Bruti, che svolgerà alcune lezioni. Il resto dei laboratori saranno tenuti dalla dott.ssa Susan Corrieri.

 

Commissione esame: prof.ssa Bruti (supplente prof. Di Martino),  prof.ssa Cappelli, prof.ssa Noccetti 

(supplenti prof.ssa Filmer, prof.ssa Masi).

Notes

Notes

Prof. Bruti is responsible for the course and will teach some classes. The remainder of the classes will be taught by dr. Susan Corrieri.

Exam board: prof. Bruti (supplente prof. Di Martino),  prof. Cappelli, prof. Noccetti 

(supplenti prof. Filmer, prof. Masi).

Updated: 31/07/2020 19:04