Scheda programma d'esame
ENGLISH LANGUAGE LABORATORY II
SILVIA BRUTI
Academic year2020/21
CoursePRIMARY TEACHER EDUCATION
Code1688Z
Credits2
PeriodSemester 1 & 2
LanguageItalian

ModulesAreaTypeHoursTeacher(s)
LABORATORIO DI LINGUA INGLESE IILINGUALABORATORI24
SILVIA BRUTI unimap
Obiettivi di apprendimento
Learning outcomes
Conoscenze

Al termine del corso lo studente:

  •  possiede conoscenze linguistiche in inglese L2 approssimate al livello “di soglia” del QCER (B1–);
  • dimostra di saper comprendere frasi ed espressioni inglesi usate frequentemente relative ad ambiti di immediata rilevanza (livello B1–);
  • dimostra di saper fornire in lingua inglese informazioni personali e familiari di base, su aspetti della propria vita e dell’ambiente circostante (livello B1);
  • è in grado di esprimere in inglese bisogni immediati e risolvere problemi quotidiani, compiere funzioni sociali basilari, descrivere la geografia locale, la propria occupazione (livello B1);
  • riesce a comunicare in inglese le attività abitudinarie che richiedono un semplice scambio di informazioni su argomenti familiari e comuni (livello B1).
  • riesce a familiarizzare con lessico e strutture grammaticali necessari in situazioni comunicative di vita quotidiana nel contesto della scuola primaria e dell’infanzia.
  • impara a usare la lingua inglese per guadagnare conoscenze e competenze nel campo scolastico.
  • riesce a familiarizzare con le dinamiche e i problemi legati al carattere interculturale che caratterizzano la scuola dell’infanzia e quella primaria.
Knowledge

At the end of the course the student:

  • possesses linguistic knowledge in English L2 approximated to the threshold level of the CEFR (B1–);
  • demonstrates his ability to understand frequently used English phrases and expressions relating to areas of immediate relevance (level B1–); demonstrates that he can provide basic personal and family information in English, on aspects of his life and the surrounding environment (level B1);
  • is able to express immediate needs in English and solve daily problems, perform basic social functions, describe local geography, one's occupation (level B1);
  • can communicate routine activities in English that require a simple exchange of information on familiar and common topics (level B1);
  • manages to familiarize himself with the vocabulary and grammatical structures necessary in communicative situations of daily life in the context of primary school and childhood;
  • learns to use the English language to gain knowledge and skills in the school field;
  • manages to familiarize himself with the dynamics and problems related to the intercultural character that characterizes kindergarten and primary school.
Prerequisiti (conoscenze iniziali)

Tutti gli studenti iscritti a Scienze della Formazione Primaria presso l’Università di Pisa sono tenuti, per poter partecipare ai laboratori di lingua inglese, a sostenere un test iniziale per l’accertamento del livello di appartenenza (placement test). Il placementtest è sostenuto una sola volta al momento dell’immatricolazione (è previsto in due date). La non partecipazione al placementtest comporta la non ammissione alla frequenza dei laboratori di lingua inglese. L’esito del placement test sostenuto all’inizio del primo anno di corso, dopo l’immatricolazione, servirà a distribuire gli studenti nel seguente modo:

  • gli studenti il cui livello di competenza linguistica risulta al di sotto del livello A2, dopo aver sostenuto un colloquio successivo al placement test, potranno usufruire dei materiali per l’autoapprendimento presso il Centro linguistico e/o iscriversi ai corsi a pagamento organizzati dal CLI (di vari livelli e in diverse fasce orarie), prima di iniziare le attività previste per il corso di studi;
  • gli studenti il cui livello di competenza linguistica risulta B1 inferiore svolgeranno un colloquio dopo il placement test per verificare se sono in grado di seguire il laboratorio del primo anno; eventualmente saranno loro consigliate attività di rinforzo prima dell’inizio delle lezioni. Gli studenti seguiranno il laboratorio del primo anno e sosterranno il test conclusivo del primo anno (B1.2) e tutti i successivi;
  • gli studenti il cui livello di competenza linguistica risulta B1 superiore non hanno obbligo di frequenza del laboratorio del primo anno ma sosterranno il test conclusivo (B1.2) e frequenteranno tutti i laboratori degli anni successivi, sostenendo i test conclusivi;
  • gli studenti il cui livello di competenza risulta B2 non hanno obbligo di frequenza del laboratorio del primo anno e sono esonerati dal test conclusivo, ma frequenteranno tutti i laboratori degli anni successivi, sostenendo i test conclusivi.
Prerequisites

All students enrolled in SFP at the University of Pisa are required, in order to participate in the English language laboratories, to take an initial test to ascertain their level (placement test).
The placement test is taken only once at the time of enrollment (it is scheduled on two dates within the beginning of the second term). Failure to participate in the placement test entails not being able to attend the English language workshops. The result of the placement test taken at the beginning of the first year of the course, after enrollment, will serve to distribute the students in the following way:

  • students whose language proficiency level is below A2, after taking an interview after the placement test, will be able to take advantage of self-learning materials at the Language Center and/or enroll in paid courses organized by the CLI (of various levels and in different time slots), before starting the activities foreseen for the course of study;
  • students whose level of linguistic competence is lower than B1 will take an interview after the placement test to check if they are able to follow the first year laboratory; reinforcement activities will be recommended to them before the lessons begin. Students will follow the first year laboratory and take the final test of the first year (B1.2) and all subsequent ones;
  • students whose level of linguistic competence is higher than B1 have no obligation to attend the laboratory of the first year but will take the final test (B1.2) and will attend all the laboratories of the following years, taking the final tests;
  • students whose competence level is B2 have no obligation to attend the first year laboratory and are exempted from the final test, but will attend all the laboratories of the following years, taking the final tests.
Programma (contenuti dell'insegnamento)

Grammatica:

 Consolidamento dei tempi verbali: present simple, present continuous, present perfect simple, past simple and continuous. Used to. Verbi regolari e irregolari. Futuro con will, shall, be going to.

Interrogativi: where, what, when, who, whose, which, how, why

Pronomi: personali, impersonali (it, there), dimostrativi, quantitativi, indefiniti, relativi.

Aggettivi: colore, dimensione, forma, qualità, nazionalità; predicativi e attributivi .

Numeri cardinali e ordinali

Aggettivi e pronomi possessivi, dimostrativi, quantitativi.

Spelling. Punteggiatura e connettivi.

Ordine delle parole e struttura delle frasi.

Comparativi e superlativi (regolari e irregolari)

di aggettivi e avverbi.

Articoli: a/an, the, no article

Modali: can, could, be able to, would, will, shall, may, have to, must, should.

Preposizioni seguiti da verbi o aggettivi.

 

Lessico:

  • Food and drink
  • Personality
  • Money
  • Transport
  • Sport
  • Social interaction

 

NOTA BENE

 Si darà particolare attenzione a

 classroom language (e.g. “open your book at page.”)

 - the phonetic alphabet.

 

Syllabus

Grammar:

Revision of tenses: present simple, present continuous, present perfect simple, past simple and continuous. Used to. Regular and irregular verbs. Future with con will, shall, be going to.

Interrogatives: where, what, when, who, whose, which, how, why

Pronouns: personal, impersonal (it, there), demonstrative, quantifiers, indefinite, relative.

Adjectives: colour, dimension, form, quality, nationality; predicatives and attributives.

Cardinal and ordinal numbers.

Possessive, demonstrative, quantitative  pronouns and adjectives.

Spelling. Punctuations and linking words.

Word order and sentence structure.

Comparatives and superlatives (regular and irregular) of adjcetives and adverbs

Articles: a/an, the, no article

Modals: can, could, be able to, would, will, shall, may, have to, must, should.

Prepositions followed by verbs or adjectives.

 

Vocabulary:

  • Food and drink
  • Personality
  • Money
  • Transport
  • Sport
  • Social interaction

 

NOTA BENE

Particular attention will be given to

 classroom language (e.g. “open your book at page.”)

 - the phonetic alphabet.

 

 

Bibliografia e materiale didattico

Rice, R. (2011) First Steps, Bologna, CLUEB

English File Digital Gold B1 - B1+ Student's Book  & Workbook with key. Quarta edizione con ebook  

Baker, A. (2006)  Ship or Sheep? Student's Book. An Intermediate Pronunciation Course. 3rd Edition. 
ISBN 9780521606714 Paperback; ISBN: 9780521606738 Paperback and audio CDs (4)

 

Testo consigliato

 Murphy, M. (ed.) English Grammar in Use Book with answers and CD-Rom

Bibliography

Rice, R. (2011) First Steps, Bologna, CLUEB

English File Digital Gold B1 - B1+ Student's Book  & Workbook with key. Quarta edizione con ebook  

Baker, A. (2006)  Ship or Sheep? Student's Book. An Intermediate Pronunciation Course. 3rd Edition. 
ISBN 9780521606714 Paperback; ISBN: 9780521606738 Paperback and audio CDs (4)

 

Recommended text

 Murphy, M. (ed.) English Grammar in Use Book with answers and CD-Rom

Modalità d'esame

L’esame è composto da tre parti: Reading, Use of English and Writing (75%); Listening (25%).


Alcune domande relative alle lezioni della prof.ssa Bruti saranno incluse nello scritto.

Assessment methods

The exam consists of 3 parts: Reading, Use of English and Writing (75%); Listening (25%).

Some questions concerning prof.ssa Bruti's lessons will be included in the written test. 

Note

Note
La titolare del corso è la prof.ssa Silvia Bruti, che svolgerà alcune lezioni. Il resto dei laboratori saranno tenuti dalla dott.ssa Ida Maria Brucciani.

 

Commissione esame: prof.ssa Bruti (supplente prof. Di Martino),  prof.ssa Cappelli, prof.ssa Noccetti 

(supplenti prof.ssa Filmer, prof.ssa Masi).

Notes

Notes

Prof. Bruti is responsible for the course and will teach some classes. The remainder of the classes will be taught by dr. Ida Maria Brucciani.

Exam board: prof. Bruti (supplente prof. Di Martino),  prof. Cappelli, prof. Noccetti 

(supplenti prof. Filmer, prof. Masi).

 

Updated: 31/07/2020 19:27