Scheda programma d'esame
ECONOMICS AND COMMERCIAL BUSINESS MANAGEMENT
MARIA GIOVANNA TONGIANI
Academic year2017/18
CourseBUSINESS STUDIES
Code050PP
Credits6
PeriodSemester 2
LanguageItalian

ModulesAreaTypeHoursTeacher(s)
ECONOMIA E GESTIONE DELLE IMPRESE COMMERCIALISECS-P/08LEZIONI42
MARIA GIOVANNA TONGIANI unimap
Obiettivi di apprendimento
Learning outcomes
Conoscenze

 

L'obiettivo del corso è di far acquisire agli studenti conoscenze di base delle imprese della distribuzione commerciale. Conoscenze delle funzioni commerciali ela loro importanza nelle imprese del Commercio al Dettaglio. Conoscenze delle funzioni commerciali e la laoro importanza per le imprese del Commercio all'Ingrosso.

Knowledge

Students are expected to acquire: Some knowledge of distribution firms and their characteristics. Knowledge of commercial functions and their importance in Retailing firms. Knowledge of commercial functions and their importance in Wholesaling firms. Some Knowledge about legislation in the field of distribution firms. Some Tools to analyze the competitive environment for Distribution firms.

Modalità di verifica delle conoscenze

esame orale e presentazione scritta di un caso aziendale relativo ad una impresa commerciale (da concordare con il docente)

Assessment criteria of knowledge

 

Methods:

  • Final oral exam and presentation with discussion of a distribution firm case (according to the teacher)
Capacità

lo Studente dovra dimostrare di saper affrontare e descrivere con la appriopriata terminologia le caratteristiche dell imprese commerciali.

Skills

The student will be assessed on his/her demonstrated ability to discuss the main course contents using the appropriate terminology.

Modalità di verifica delle capacità

esame orale e presentazione scritta di un caso aziendale relativo ad una impresa commerciale (da concordare con il docente)

Assessment criteria of skills

Final oral exam and presentation with discussion of a distribution firm case (according to the teacher)

Teaching methods

Delivery: face to face

Learning activities:

  • attending lectures
  • participation in seminar
  • preparation of oral/written report
  • individual study
  • group work

Attendance: Advised

Teaching methods:

  • Lectures
  • Seminar
Syllabus

The goal of the course is to acquire some knowledge in the field of distribution fims. The course deeps commercial service and functions in Retailing firms. The course deeps commercial service and functions in Wholesaling firms. A theme of particular importance is the Legislation in the field of Distribution Firm and the interaction with the competitive environment

Bibliografia e materiale didattico

- R. Sbrana A. Gandolfo: Contemporary retailing. Il governo dell'impresa commerciale moderna, Torino, Giappichelli Ed., capp. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7.

Bibliography

- R. Sbrana A. Gandolfo: Contemporary retailing. Il governo dell'impresa commerciale moderna, Torino, Giappichelli Ed., capp. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7.

Updated: 13/07/2017 12:51