Modules | Area | Type | Hours | Teacher(s) | |
ECONOMIA E GESTIONE DELLE IMPRESE COMMERCIALI | SECS-P/08 | LEZIONI | 42 |
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L'obiettivo del corso è di far acquisire agli studenti conoscenze di base delle imprese della distribuzione commerciale. Conoscenze delle funzioni commerciali ela loro importanza nelle imprese del Commercio al Dettaglio. Conoscenze delle funzioni commerciali e la laoro importanza per le imprese del Commercio all'Ingrosso.
Students are expected to acquire: Some knowledge of distribution firms and their characteristics. Knowledge of commercial functions and their importance in Retailing firms. Knowledge of commercial functions and their importance in Wholesaling firms. Some Knowledge about legislation in the field of distribution firms. Some Tools to analyze the competitive environment for Distribution firms.
esame orale e presentazione scritta di un caso aziendale relativo ad una impresa commerciale (da concordare con il docente)
Methods:
lo Studente dovra dimostrare di saper affrontare e descrivere con la appriopriata terminologia le caratteristiche dell imprese commerciali.
The student will be assessed on his/her demonstrated ability to discuss the main course contents using the appropriate terminology.
esame orale e presentazione scritta di un caso aziendale relativo ad una impresa commerciale (da concordare con il docente)
Final oral exam and presentation with discussion of a distribution firm case (according to the teacher)
Delivery: face to face
Learning activities:
Attendance: Advised
Teaching methods:
The goal of the course is to acquire some knowledge in the field of distribution fims. The course deeps commercial service and functions in Retailing firms. The course deeps commercial service and functions in Wholesaling firms. A theme of particular importance is the Legislation in the field of Distribution Firm and the interaction with the competitive environment
- R. Sbrana A. Gandolfo: Contemporary retailing. Il governo dell'impresa commerciale moderna, Torino, Giappichelli Ed., capp. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7.
- R. Sbrana A. Gandolfo: Contemporary retailing. Il governo dell'impresa commerciale moderna, Torino, Giappichelli Ed., capp. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7.